W ostatnich tygodniach wpłynęło do mnie bardzo wiele pytań związanych z funkcjonowaniem Naszego Uniwersytetu. Zebrałam najbardziej nurtujące Państwa tematy. Wraz z moim Zespołem Rektorskim odpowiadamy na kilkadziesiąt najczęściej zadawanych pytań.
Czy będą wprowadzone w UŁ nakładki na USOS?
Czy istnieje ciche przyzwolenie na plagiaty na naszej uczelni?
W jaki sposób zamierza Pani poprawić wyniki uczelni w przyszłej ewaluacji?
O jakie kompetencje rozszerza Pani Zespół Rektorski?
Uczę się na II stopniu studiów, ale otrzymałam ofertę pracy. Dlaczego powinnam zostać na studiach i je skończyć? Może lepiej rozpocząć jednak pracę?
Wróciłam niedawno z urlopu macierzyńskiego. Nie pracowałam przez dwa lata. Czy muszę poddać się ocenie pracowniczej?
Jestem studentką i jestem zainteresowana, już na etapie studiów, prowadzeniem badań naukowych. Czy mogę liczyć na finansowanie tego typu działań?
Czy Uniwersytet Łódzki nadal zamierza wykorzystywać środki IDUB-owe, jak dotychczas?
Czy wprowadzicie regulacje centralne, dotyczące zatrudnienia na etaty badawcze?
Działalność Naukową wspiera Centrum Nauki, patentową – Centrum Transferu Technologii. Co jest dla dydaktyków?
W związku z ciągle zmieniającą się sytuacją związaną z listą czasopism ministerialnych, czy UŁ posiada programy premiowania, wsparcia pracowników publikujących w tych czasopismach?
Mam wrażenie, iż po powrocie do pracy po pandemii coraz większą trudność sprawia mi radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami. Czy planowane są jakieś działania w UŁ, które pomogą mi radzić sobie z tym problemem?
W ostatnim czasie wzrasta świadomość odnośnie dyskryminacji i mobbingu. Jakie działania w tym zakresie podjął dotychczas UŁ? Czy są one skuteczne?
Posiadanie GEP wymogła na nas Komisja Europejska. Czy bez tej konieczności również wprowadzilibyśmy Plan na rzecz równych szans?
W ostatnim czasie promowany jest work-life balance, czyli co…?
Jestem osobą niebinarną. Czy mogę czuć się bezpiecznie na Uniwersytecie?
W jaki sposób UŁ może skorzystać na obecności w sojuszu UNIC?
Jaka jest przyszłość programu Erasmus+?
Czy wirtualne kontakty zagraniczne (np. spotkania online za pomocą MS Teams) są korzystne z punktu widzenia umiędzynarodowienia?
Jak powinno wyglądać umiędzynarodowienie nauki? Czy w UŁ są na to szanse?
Co to jest „internacjonalizacja w domu”?
Dojeżdżam na zajęcia samochodem. Gdzie mam zaparkować?
Czy planujecie remont kolejnych akademików?
Chcę zamieszkać w akademiku z chłopakiem. Co mogę zrobić, by tak się stało?
Kiedy mogę zagrać w piłkę na boisku na Lumumbowie?
Moje zajęcia są nudne. Co Pan na to?
Moi rodzice zarabiają nieco powyżej minimalnej krajowej, a mnie nie przysługuje stypendium socjalne. Nie jestem w stanie się utrzymać.
1000 zł dla kół naukowych. Co to znaczy. Czy będzie ogłoszony konkurs?
W poprzednim semestrze miałam zajęcia zdalne. Dlaczego w tym nie mogę?
W czasie sesji zimowej nie zdałem egzaminu. Czy przestanę być studentem?
Czy Uniwersytet Łódzki ma środki na umiędzynarodowienie szkół doktorskich?
Ostatnio miała miejsce głośna sprawa wykorzystania ChatGPT w pracy licencjackiej. Co Pani sądzi o tej sytuacji?
Jestem pracownikiem administracyjnym. Boję się, że przez sztuczną inteligencję stracę pracę. Czy rzeczywiście jest ona w stanie mnie zastąpić?
Chcę wykorzystywać sztuczną inteligencję podczas prowadzenia zajęć. Czy Uniwersytet pomoże mi w tym zakresie?
Jestem literaturoznawcą. Sztuczna inteligencja kojarzy mi się z informatyką. Czy nie osłabi ona znaczenia nauk społecznych i humanistycznych?
Uważam, że temat sztucznej inteligencji nas nie dotyczy i jeszcze dużo czasu minie zanim pojawi się w naszym życiu. Czy Uniwersytet Łódzki naprawdę musi kłaść aż tak duży nacisk na AI?
Jako studentka niepokoję się zmianami zachodzącymi na rynku pracy, które wiążą się z rozwojem technologii cyfrowych. Czy w tej sytuacji uczelnia przygotuje mnie do wyzwań, z jakimi mogę spotkać się w praktyce?